IV. PILÍŘ VZDĚLÁVÁNÍ: Učit se být
Vzdělávání musí přispívat k všestrannému rozvoji každého jedince. Vzdělávání musí každému jedinci umožnit řešit své vlastní problémy, činit vlastní rozhodnutí a nést odpovědnost sám za sebe. Jde i o individuální a kompletní rozvoj, člověk následně převezme odpovědnost za své konání.
Co si pod tímto pojmem představujeme na ZÁKLADNÍ ŠKOLE PROSPERITY?
Snažíme se podporovat rozvoj každého jedince, tedy našeho žáka/žákyně v oblasti osobnostní, sociální a morální. Kompletní model nabízí osobnostně sociální výchova, kterou zařazujeme napříč všemi předměty dle aktuálních potřeb a vhodnosti jejího využití.
V rámci jednotlivých oblasti se jedná o:
osobnostní rozvoj
- sebepoznání, seberegulaci a sebeorganizaci
- psychohygienu, kreativitu
sociální rozvoj
- poznávání lidí, mezilidské vztahy, komunikaci a kooperaci
morální rozvoj
- řešení problémů a rozhodovací dovednosti
- hodnoty, postoje a praktická etika
- aplikační témata.
Neméně podstatná je i výuka etické výchovy, kterou, jak už bylo řečeno při prezentaci III. Pilíře vzdělávání: Učit se žít společně. Domníváme se, že vzájemné propojení těchto výše uvedených oblastí napomáhá naplňovat dílčí výstupy daného pilíře vzdělávání.