NAŠI LIDÉ

Lidé

V rubrice LIDÉ bychom Vám rádi postupně představili celý tým ZÁKLADNÍ ŠKOLY PROSPERITY. 

Mgr. Tomáš Ort | ředitel

Tomáš Ort se narodil v roce 1976 v Jilemnici, vystudoval fakultu tělesné výchovy a sportu Univerity Karlovy. Ukončil i funkční studium – Marketing a management škol a školských zařízení.

Pracoval jako jednatel komunitního vzdělávacího centra a jako zástupce ředitele a projektový manažer na základní škole v Říčanech. Už jednou stál u uvedení nové školy do provozu, má zkušenosti s PR, ICT, personalistikou, řízením i zahraničními projekty.

Mezi školami, kde působil, je i Open Gate v Babicích nebo gymnázia v Říčanech či Neratovicích.

Dva roky pobýval na obchodní a jazykové stáži ve Velké Británii, kde spolupracoval se společností Hi-tec Ltd.

Tomáš Ort je sportovec tělem i duší, působil jako konzultant a lektor v Jachtařském svazu ČR, dělal kondičního trenéra reprezentantů v tenise. Ve své sportovní kariéře dosáhl i mnohých úspěchů. Je několikanásobný mistr České republiky ve skoku vysokém (osobní rekord 228 cm), v roce 2001 byl na Světové Univerziádě v Pekingu ve finále skoku vysokého, na mistrovství Evropy do 22 let získal v roce 1997 osmé místo.

Tomáš mluví plynně anglicky, pasivně zvládá ruštinu a polštinu.
Absolvoval kurzy rétoriky, řízení lidských zdrojů, strategií plánování, marketingu. Má kurz práce s nadanými dětmi.

Rád cestuje, poznává netradiční kultury i nové zajímavé lidi. Jeho oblíbenou oblastí je Střední Východ. Z koníčků uvádíme ještě akupunkturu, čínskou medicínu, posilování, bruslení, lyžování, fyzioterapii, imunologii, zdravotní TV nebo psychologii sportu.

Motto, které Tomáš Ort zastává: „Mnohého je dosaženo, vstane-li jeden a řekne NE!“

Otázky a odpovědi:
Co si představíte pod slovem PROSPERITA?
Pod slovem PROSPERITA si představuji stav vyjadřující patřičnou symbiózu a souhru všech aspektů vedoucích k uspokojení jedince či skupiny. Prosperita ve mně vyvolává pocit něčeho funkčního, transparentního, respekt a uznání, soudržnost a naději v lepší budoucnost.

Co považujete za svůj největší životní úspěch? 
Možná před 13 lety bych jmenoval nějaký svůj sportovní úspěch, dnes se dívám na tyto věci s odstupem. Dnes považuji za úspěch to, když mohu lidem kolem sebe pomoci, přinášet radost a uspokojení, protože právě to mě činí šťastným.

Jaké tři lidské vlastnosti jsou pro vás nejdůležitější? 
Lidských vlastnosti, které považuji za důležité, je mnoho. Dlouho jsem přemýšlel, které tři vybrat. Některé se za lidskou vlastnost ani považovat nedají, avšak lidé, kteří jsou těmito atributy vybaveni, mají můj respekt.
Lidská zralost – charakterní člověk se střídmým úsudkem, trpělivostí a pochopením.
Osobní životní posun – lidé toužící se neustále posunovat vpřed, zdokonalovat sebe sama.
Cílevědomost – lidé bez cíle nemají žádný směr, tápou a jsou stále na křižovatkách.

Mějme cíl a jděme za ním …

Mgr. et Mgr. Dita Nastoupilová | zástupkyně ředitele školy

Dita Nastoupilová na ZÁKLADNÍ ŠKOLE PROSPERITY působí také na pozici výchovné poradkyně, koordinátora ŠVP, EVVO, Prevence patologických jevů. Zároveň koordinuje veškeré projekty školou realizované. Je třídní učitelkou učební skupiny 1. stupně a částečně působí i na stupni druhém.

Narodila v roce 1977 v Kolíně, vystudovala bakalářské studium speciální pedagogiky a obhájila i navazující studium magisterské. Absolvovala funkční studium – Marketing a management školy a školských zařízení. V roce 2017 ukončila magisterské studium andragogiky na Univerzitě J. A. Komenského.

Od roku 1998 působí v oblasti školství převážně jako učitelka na základní škole 1. i 2.stupně, ale i jako součást managementu základní školy jako zástupkyně ředitele v oblasti pedagogiky.

Od roku 2003 začala pracovat i v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako lektor a mentor. Zpočátku se jednalo převážně o činnost lektorskou (zavádění inovativních prvků do výuky, metody aktivního učení, kritické myšlení, osobnostně sociální výchova, tvorba ŠVP a rozvíjení klíčových kompetencí, podpora čtenářské gramotnosti, Genetická metoda čtení, integrovaná tematická výuka, projektové vyučování, vzdělávací program Začít Spolu).

Od roku 2019 je členkou Národního kabinetu českého jazyka a literatury.

Od roku 2011 spolupracuje s nakladatelstvím Klett na řadě projektů v oblasti autorské tvorby vzdělávacích komponentů. V rámci projektu Lili a Vili je Dita autorka uceleného kompletu učebnic českého jazyka pro základní školy – 1. stupeň.

Spolupracovala zároveň s nakladatelstvím dětské knihy Thovt na vytváření podpůrných materiálů pro pedagogy, motivačních hrách pro žáky školního i předškolního věku.

Píše pro nakladatelství Fragment, vyšlo jí hned několik publikací:

Zároveň některé z jejich elektronických produktů máte možnost vidět na webu podporující vzájemné sdílení své práce a pomáhající pedagogům při jejich práci, a to na webu: www.ucitelnice.cz. Kde její práci uvidíte na uvedeném odkazu: www.ucitelnice.cz/author/705. 

Na Pedagogické fakultě UK (katedra primární pedagogiky) působila jako externista – kurzy Alternativní a inovativní programy, Mezinárodní ISSA standardy. 

 

Ráda věnuje svůj volný čas svým blízkým přátelům a rodině, dále četbě knih, psaní, hudbě, tanci, ale i zahradničení, které se pro ni stalo součástí relaxace. Nedílnou součástí jejího volného času je neustálé sebevzdělávání, které považuje za součást svého života.

Motto, které Dita Nastoupilová zastává: „Učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež pouze ukazují, kam jít, ale sami nejdou…“ J. A. Komenský

Otázky a odpovědi:
Co si představíte pod slovem PROSPERITA?
Pod slovem PROSPERITA si představuji smysluplné propojení vědomostí, dovedností směřující k požadovanému cíli. Obohacující proces plný poznání, zkušeností a zážitků dosahujících vnitřního uspokojení.

Jaké tři lidské vlastnosti jsou pro vás nejdůležitější?
Vybavují se mi nyní spíše určité lidské postoje, které u druhých ráda nacházím. Jako první bych určitě zmínila RESPEKT. Domnívám se, že respekt společně s ohleduplností a tolerancí snad stále více a více z lidské společnosti mizí. Cením si toho, kdo je schopen respektovat odlišnost, jinakost a nevnímá to jako něco ohrožujícího sebe sama.
Další, co považuji za velmi podstatné, je osobnostní „ROVNOST“, kterou vnímám jako něco velmi těžce zachovávajícího a křehkého. Pro každého z nás je mnohdy velmi těžké zachovat si tvář, zůstat „rovný“ a nedopustit, aby nás cokoliv nebo kdokoliv tvaroval do svých „škatulí“, představ a potřeb. Zároveň je pro mě velmi podstatné, pokud je druhému poskytnut prostor k tomu, aby mohl zůstat sám sebou. Naučme se mít rádi sebe i druhé takové, jací jsou.

Co považujete za svůj největší životní úspěch?
Pokud bych se měla nyní zamyslet nad tím, co považuji jako svůj největší životní úspěch, tak možná štěstí na setkání. Aniž si to mnohdy plně uvědomujeme, život je jedno velké setkání. Na některá raději vzpomínat nechceme, jiná jsou pro nás zásadní a umožňují nám pokračovat, najít vlastní směr. I já jsem měla tu čest setkat se s řadou zajímavých lidí (troufám si říci i osobností), kteří mě obohatili svým poznáním, zkušenostmi a inspirujícími myšlenkami a doufám, že jich ještě řadu potkám.
Za své největší životní setkání považuji setkání se svým synem a dcerou, kteří se mi stali životními učiteli.

 

Adéla Skalická | učitelka 1., 2. stupeň

Adéla Skalická se narodila v roce 2001 v Nymburce. Po absolvování Hotelové školy v Poděbradech, během které například strávila 3 měsíce na Islandu a absolvovala dvoutýdenní praxi ve francouzském městě Castres se rozhodla pro studium učitelství anglického jazyka, což spojuje její dvě vášně – práce s dětmi a učení se cizímu jazyku. V roce 2023 úspěšně dokončila bakalářské studium na katedře anglistiky a amerikanistiky v Pardubicích, kde i následně pokračuje její magisterské studium s ukončením v roce 2025. Využila i možnosti zapojení se do projektu Erasmus, který absolvovala v Itálii. V rámci diplomové práce zkoumá práci s umělou inteligencí k podpoře výuky výslovnosti v hodinách anglického jazyka. Skoro všechen svůj volný čas věnuje skautingu, skautkou je již skoro 15 let. V plaňanském středisku vede oddíl skautek 7. rokem a organizuje tábory jak se skauty z Česka, tak Velké Británie. K práci ve středisku také vzdělává budoucí oddílové vedoucí na skautském kurzu Smyčka v oboru metodiky, kde navíc připravuje i doprovodný program. Kromě skautingu je její velkou zálibou poznávání nových kultur, proto také odjela na Erasmus, kde má možnost poznat mladé lidi ze všech koutů světa, od sousedního Polska až po Pakistan, což bere jako životní zkušenost. 

 V životě se řídí mottem, které pronesl zakladatel světového skautingu R.B. Powell:  “Pokusme se zanechat tento svět o trochu lepším, než jaký byl, když jsme na něj přišli.” 

 

Otázky a odpovědi:

Co si představíte pod slovem PROSPERITA?

Možnost vystoupit z naší komfortní zóny, která nás často drží zpátky od všeho, co život nabízí. 

 

Co považujete za svůj životní úspěch? 

To je náročná otázka, momentálně jsem velmi pyšná na to, že jsem společně s jednou skautskou kolegyní zorganizovala tábor pro téměř 80 skautů z ČR a Anglie – a to i přesto, že šlo o naší první zkušenost s tak rozsáhlou akcí. 

 

Jaké tři lidské vlastnosti jsou pro Vás nejdůležitější? 

Upřímnost, vzájemný respekt a odhodlanost. 

 

Chiara Di Teodoro| vychovatelka, učitelka výchovných předmětů

Chiara Di Teodoro se narodila v roce 2005 v Itálii, kde strávila jen krátkou část svého dětství. Vyrůstala a vzdělávala se se v České republice, kde vystudovala střední školu v oboru sociální činnost. Na své studium navázala oborem sociální pedagogika, který později změnila na předškolní a mimoškolní pedagogiku. Jeden rok pracovala jako asistentka pedagoga v mateřské škole, kde si potvrdila, že práce s dětmi je to, co ji opravdu naplňuje a baví. Dětský prostor vnímá jako prostor plný fantazie, objevování a přirozené radosti, do kterého s radostí vstupuje.

Volný čas ráda tráví tancem, sportem všeho druhu a cestováním. Neustále se vzdělává a hledá nové cesty, jak děti inspirovat a podporovat v jejich přirozeném rozvoji.

 Motto, které Chiara Di Teodoro zastává: „Každé dítě v sobě nosí jiskru – stačí jí dát prostor, aby mohla zářit.ˮ

 

Otázky a odpovědi:

Co si představíte pod slovem PROSPERITA?

Pro mě znamená prosperita vnitřní spokojenost, radost z práce a možnost rozvíjet se. Když dělám to, co mě baví a naplňuje, považuji to za opravdový úspěch.  

 

Jaké tři lidské vlastnosti jsou pro vás nejdůležitější?

Upřímnost, empatie a ochota pomoci.

 

Co považujete za svůj největší životní úspěch?

To, že jsem našla směr, kterým se chci ubírat. Práce s dětmi mě posouvá nejen profesně, ale i osobně. Velkým krokem pro mě bylo také to, že dokážu skloubit studium s prací ve školství. 😊