II. PILÍŘ VZDĚLÁVÁNÍ: Učit se jednat
Učit se jednat je však spíše spojeno s otázkami profesní přípravy: Jak učit děti, tak, aby to, co se neučily, využily v praxi? … vyrovnávat se s různými situacemi a pracovat v týmech.
Práce ve skupinách, učebních koutcích v rámci tematické výuky i ostatních učebních bloků nabízí dostatečné množství prostoru k rozvíjení sociálních dovedností žáka, vzájemné komunikaci mezi vrstevníky i napříč celou školou, řešení problémových situací a přijetí následné zodpovědnosti za vlastní učení. Jedná se o řadu na sebe navazujících prostředků a učebních struktur, které umožňují rozvíjení funkční gramotnosti žáků, praktických dovedností potřebných pro další život.
Co si pod tímto pojmem představujeme na ZÁKLADNÍ ŠKOLE PROSPERITY?
- vytváření praktických dovedností
- respektování rozlišných sociálních prostředí
- smysluplné trávení volného času
- aktivní rozvíjení a ochrana fyzického, duševního a sociálního zdraví
- aktivní přístup v rámci různých svépomocných skupin při sociálních činnostech
- profesní kompetentnost
- způsobilost v rámci práce v týmu
- iniciativa a zodpovědný přístup
- všestranná a účinná komunikace a tvořivé řešení problémových situací
- jednání v podmínkách různých sociálních a pracovních činností
Zde je vzdělávání na ZÁKLADNÍ ŠKOLE PROSPERITY realizováno na 1. stupni podle základních principů vzdělávacího programu Začít Spolu s využitím ITV (Integrované teamtické výuky). Na 2. stupni v přirozené návaznosti na 1. stupni je zařazován program Educrum.
(více informací: ZAČÍT SPOLU, EDUSCRUM)