SPOLUPRÁCE

SPOLUPRÁCE Pedf UK Praha a Základní školy Prosperity spočívá v možnosti realizace průběžné pedagogické praxe studentům učitelství. Zároveň nabízíme i možnosti stáží nebo jen náslechů v konkrétních učebních blocích, dle zájmu a potřeb studenta/studentky.

Od roku 2020 jsme FAKULTNÍ ŠKOLOU Pedf UK Praha.

SPOLUPRÁCE MAS Podlipansko a Základní školy Prosperity je především v oblasti vzdělávání daného mikroregionu, který MAS Podlipansko spravuje. Snažíme se v rámci svých možností zapojovat do vyhlášených projektů, aktitivt, které v dané oblasti Mas Podlipansko realizuje.

SPOLUPRÁCE Začít Spolu a Základní školy Prosperity spočívá v naplňování základních principů vzdělávacího programu Začít Spolu pro základní vzdělávání při výuce našich žáků, a to zejména žáků mladšího školního věku, tedy na 1. stupni. V obecné rovině a v souvislosti s filozofií programu jde o určitý koncepční soulad v dílčích oblastech vzdělávání na naší škole.

Určitým potvrzením toho, jak přínosný je vzdělávací program Začít Spolu pro učení žáků je výzkum Fakulty humanitních studií UTB ve Zlíně, který byl zaměřen na dopady programu Začít spolu na učení dětí.

Od roku 2023 jsme v síti škol Začít Spolu.

SPOLUPRÁCE Klett nakladatelství a Základní školy Prosperity spočívá v pilotování některých učebních materiálů, tvorbě a ověřování řady výukových a podpůrných materiálů pro učitele.

S nakladatelstvím Klett spolupracujeme již od roku 2016.

Ve školním roce 2024/2025 probíhá pilotáž výukového kompletu učebnic anglického jazyka pro 2. ročník základních škol a zároveň i pilotáž učebního komponentu pro výuku českého jazyka v 6. ročníku základních škol.

SPOLUPRÁCE H-mat a Základní školy Prosperity spočívá v pilotování některých učebních materiálů, tvorbě a ověřování řady výukových a podpůrných materiálů pro učitele. Zapojili jsme se do ověřování a pilotování projektů zaměřených na diferenciaci a využívání Hejného matematiky v rámci nabídky mimoškolních aktivit a školní družiny.

SPOLUPRÁCE Cedu (Škola pro demokracii) a Základní školy Prosperity spočívá v zapojení se do vytváření podporujícího prostředí pro demokracii, a to nejen snahou o fungující školní parlament, ale i v rámci dalších navazujících aktivit napříč celou školou.

Jsme škola v síti Škola pro demokracii od roku 2016.

SPOLUPRÁCE Sever – ekologická výchova a Základní škola Prosperity byla započata zapojením se do projektu Mistři kolegiální podpory v oblasti přírodovědné gramotnosti a pilotováním metodické příručky pro učitele ŠUŽ – Škola udržitelného života.

Projekt Mistři kolegiální podpory v oblasti přírodovědné gramotnosti podporoval a rozvíjel pedagogy ZŠ a SŠ ze všech krajů, zaměřoval se na kolegiální podporu nejen v oblasti výuky přírodovědných předmětů, ale i na rozvoj mentorských dovedností. Zúčastnilo se ho 64 škol a zapojilo se přibližně 184 pedagogů. Mezi kterými jsme byli i MY. Na projektu spolupracovali TEREZA, vzdělávací centrum, z.ú., Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání Brno, příspěvková organizace a Středisko ekologické výchovy SEVER Horní Maršov, o.p.s.

Projekt Mistři kolegiální podpory v oblasti přírodovědné gramotnosti je spolufinancován Evropskou unií.

Spolupráce trvá od roku 2016. Danou spolupráci považujeme za více než smysluplnou, neboť odráží i jednu z CEST PROSPERITY, po které jsme se rozhodli jít.

Další projekt, do kterého se naše škoal částečně zapojila byl Storytelling.

Zapojili jsme se do projektu MLÁDEŽ POMÁHÁ UDRŽITELNOSTI MÍSTA školním projektem ZASTÁVKA NA ROZCESTÍ, kdy sami žáci připravili podklady pro založení naučné stezky v okolí obce Nová Ves I. Následně jme se zúčastnili společné konference, kde žáci ze šech zapojených škol prezentovali své vlastní školní projekty a došlo i k vyhodnocení jednotlivých projektů.

Projekt byl realizován v letech 2017 – 2018.

 

 

SPOLUPRÁCE Školy pro udržitelný život a místně zakotvené učení a Základní školy Prosperity spočívá v individuální pedagogické podpoře našich učitelů, možnosti využívání podpory v oblasti dalšího vzdělávání a zároveň i v zapojování se do dílčích projektů, které byly a jsou v průběhu času našeho zapojení do projektu realizovány. Danou spolupráci považujeme za více než smysluplnou, neboť odráží i jednu z CEST PROSPERITY, po které jsme se rozhodli jít.

Jsme v síti škol programu Škola pro udržitelný život a místně zakotveného učení.

SPOLUPRÁCE organizace Tereza a Základní školy Prosperity spočívá v zapojování se do dílčích projektů, programů, které pod záštitou organizace Tereza vznikají, jsou realizovány.

SPOLUPRÁCE Ekoškoly a Základní školy Prosperity spočívá v zapojení se do projektu, sdílení a šíření jeho základních myšlenek. Využíváme v rámci projektu mentorskou i konzultační činnost pro naši školu. Na škole funguje školní ekotým v rámci stanovených kritérií a cílů.

Školní ekotým se vzdělávání a v rámci své skupiny, realizuje osvětovou činnost i řadu školních akcí.

V roce 2023 jsme získali titul EKOŠKOLA, na což jsme náležitě hrdi.

SPOLUPRÁCE projektu Ekoškoly – Kampaň obyčejného hrdinství a Základní školy Prosperity spočívá nejen v podpoře projektu, ale zejména ve velmi aktivním zapojení se do projektu v rámci všech vyhlášených výzev. Snažíme se změnit svět, ve kterém žijeme a není nám lhostejný.

Stát se (ne)obyčejným hrdinou je pro nás zásadní.

SPOLUPRÁCE programu Les ve škole a Základní školy Prosperity spočívá nejen v podpoře programu, využívání nabídky vzdělávání pedagogických pracovníků, ale zároveň v aktivním používání nabídky výukových materiálů při výuce, konzultací i ověřených typů, jak úspěšně  zařazovat výuku venku do vzdělávání na naší škole.  

V tuto chvíli pracujeme na školním projektu OBNOVA LESA.

V síti škol zapojených do projektu Les ve škole jsme od roku 2016, stejně tak každoročně jsme držiteli certifikátu LESNÍ TŘÍDA. Od roku 2022 je v síti zapojena i školní družina Prosperity.

SPOLUPRÁCE Proměny zahrad a Základní školy Prosperity je v zapojení se do MĚSÍCE ŠKOLNÍCH ZAHRAD, který je tradičně vyhlášen na měsíc květen. Jedná se o téma, které v měsíci květnu přináší nejen cílenou výuku venku, realizaci výprav za poznáním, ale zejména vyhlášení výzev, které čekají na všechny, ktěří se do projektu zapojí.

Jsme v síti základních škol zapojených do projektu MĚSÍCE ŠKOLNÍCH ZAHRAD.

SPOLUPRÁCE Globe a Základní školy Prosperity je nejen v podpoře projektu, ale zejména v zapojení se do vyhlášených školních projektů, využívání mentorské podpory v rámci projektu i dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. GLOBE je mezinárodní vzdělávací program, ve kterém žáci zkoumají přírodu a aktivně zlepšují životní prostředí v okolí své školy. GLOBE (neboli Global Learning and Observation to Benefit the Environment) využívá osvědčených metod badatelsky orientovaného učení.

Program GLOBE v České republice koordinuje vzdělávací centrum TEREZA.

V síti škol zapojených do projektu GLOBE jsme od roku 2017.

SPOLUPRÁCE projektu Badatelé a Základní školy Prosperity spočívá v podpoře projektu a  zapojení se do vyhlášených školních projektů v oblasti badatelství. 

SPOLUPRÁCE Ekocentra Huslík a Základní školy Prosperity spočívá v pravidelném využívání realizace jednotlivých výukových programů pro školy, ať realizovaných přímo v ekocentru nebo v prostorách školy. Zároveň využíváme možnosti zapojení se do vyhlášených projektů, které ekocentrum nabízí a možnosti nabídky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Školní ekotým realizuje sbírky pro ekocentrum. V souvislosti s ročními tématy se snažíme podporovat zvířata v záchranné stanici nebo vyhlášené výzvy např. Motýlí louka aj.

SPOLUPRÁCE vyhlášeného dne Den stromů podporovaného globální neziskovou organizací a Základní školy Prosperity spočívá nejen v šíření myšlenky, oslavě daného dne, ale zároveň se stáváme součástí výsadby milionů. 🙂

Každoročně vysazujeme stromy v blízkém okolí školy, obce nebo na školním pozemku.  Škola je patronem stromů, podporujeme finančně výsadbu stromů v různých částech České republiky. Zároveň si uvědomuje, že nejde jen o výsadbu jako takovou, ale i následnou péči.

SPOLUPRÁCE vyhlášeného Dne Země a Základní školy Prosperity spočívá nejen v jeho podpoře, ale zejména v zapojení se řady vyhlášených akcí, které realizujeme nejen ve škole, ale i mimo ni. Zapojujeme se nejen realizací projektových dnů, výprav za poznáním nebo dobrovolnickou činností, výsadbou dřevin aj.

První Den Země proběhl 22. dubna 1970. Od té doby každoročně na Den Země a každý druhý den mobilizuje více než 1 miliardu lidí na ochranu planety. A MY jsme také mezi nimi. 

SPOLUPRÁCE Hodiny ZEMĚ a Základní školy Prosperity spočívá v šíření myšlenky a podpory v zapojení dalších subjektů. Aktivně se zapojujeme do vyhlášených výzev.

SPOLUPRÁCE 72 hodin a Základní školy Prosperity spočívá nejen v podpoře daného projektu, ale především v aktivním zapojení se do vyhlášených výzev, které spočívají v realizaci projektu podporujícího myšlenku dobrovolnictví, nezištné pomoci druhým, nebo svému okolí.

Zapojujeme se každoročně již od roku 2016.

SPOLUPRÁCE Ukliďme Svět a Základní školy Prosperity spočívá v zapojení se školy do vyhlášených dobrovolnických úklidových akcí, které probíhají na území České republiky. Cílem je uklidit nelegálně vzniklé černé skládky a nepořádek.

Zapojujeme se každoročně již od roku 2016.

SPOLUPRÁCE Ukliďme Česko a Základní školy Prosperity spočívá v zapojení se školy do vyhlášených dobrovolnických úklidových akcí, které probíhají na území České republiky. Cílem je uklidit nelegálně vzniklé černé skládky a nepořádek.

Zapojujeme se každoročně již od roku 2016.

SPOLUPRÁCE Recyklohraní a Základní školy Prosperity je založeno na zapojení se do sběru a kampaní, celoročních her a soutěží.

V síti škol zapojených do daného projektu jsme od roku 2016.

SPOLUPRÁCE vyhlášeného Dne zvířat a Základní školy Prosperity je v podpoře a realizaci projektového dne ve škole i mimo školu, solidaritě a vnímání specifik společného života lidí a zvířat.

SPOLUPRÁCE International School Grounds Alliance a Základní školy Prosperity spočívá v podpoře globálního hnutí školních pozemků ISGA zapojením se do MĚSÍCE ŠKOLNÍCH ZAHRAD, sdílení myšlenek souvisejících s důležitostí podnětnosti a smysluplnosti školních pozemků, obohacením učení a realizaci her dětí prostřednictví kvalitních venkovních prostor – školních pozemků.

SPOLUPRÁCE projektu Jděte ven a Základní školy Prosperity spočívá v získávání inspirace, jak trávit čas s žáky venku. Projekt Jděte ven! funguje pod hlavičkou Tereza o.p.s.

V návaznosti na uvedený projekt realizujeme DENÍKY POZNÁNÍ, HRAVÉ HERBÁŘE aj.

SPOLUPRÁCE České Spořitelny v rámci projektu Abeceda peněz a Základní školy Prosperity spočívá v realizaci zážitkových projektových dnů zaměřených na podporu finanční gramotnosti žáků mladšího školního věku. Učitelé ve spolupráci s odborníky zorganizují pro žáky zážitkový projektový den, při kterém se zároveň učí o penězích. Mají možnost si vyzkoušet být na chvíli dospělákem nebo hospodařit ve vlastní malé firmě, což je pro žáky velmi zajímavé a poučné.

V návaznosti na zážitkový projektový den podnikáme výpravu do místního obchodu, kde si každý sám nakoupí dle připravného seznamu potřebných věcí, na kterém pracují doma společně s rodiči. Pracujeme s reálnými pokladními doklady a mincemi, bankovkami. Ve skupinách zároveň žáci zpracovávají finanční rozpočty svých vlastních projektů. Nejzajímavější projekt je následně i zrealizován. 

Žáci 2. stupně mají FINANČNÍ GRAMOTNOST v 8. a 9. ročníku jako samostatný předmět, kterému předchází realizace řady projektových dnů zaměřených na podporu finanční gramotnosti, kterou považujeme na CESTĚ K PROSPERITĚ za jednu ze zásadních, klíčových.

SPOLUPRÁCE projektu Celé Česko čte dětem a Základní školy Prosperity spočívá v zapojení se do některých vyhlášených aktivit pro školy (TÝDEN ČTENÍ DĚTEM, Předčítání rodičů ve škole, realizaci čtenářských dílen a setkávání školního čtenářského klubu, BABIČKA A DĚDEČEK DO ŠKOLY), realizujeme setkání pro rodiče našich žáků související s podporou čtení, vhodným výběrem knihy, ale i s vytvářením podnětného rodinného prostředí v oblasti čtenářství, podpoře pozitivního vztahu žáků ke knize a čtení jako takového.

SPOLUPRÁCE projektu Noci s Andersenem a Základní školy Prosperity spočívá v zapojení školy do vyhlášeného dne, noci. Realizujeme celodenní projektový/tematický den ve škole napříč všemi ročníky. Využíváme nabídky vyhlášených témat konkrétní NOCI. Podnikáme výpravy za poznáním do muzeí, knihoven, nakladatelství nebo pořádáme besedy s autory knih, ilustrátory i řadu dalších navazujících aktivit v souvislosti s vyhlášeným tématem. Prostě den ve společnosti KNIH.

SPOLUPRÁCE Mravenčí chůvy a Základní školy Prosperity spočívá zejména v zapojení do projektu PROČTENÉ LÉTO. Jedná se o projekt, který vznikl na Slovensku a jeho cílem je inspirovat rodiče, aby si našli chvilku a sedli si s dětmi a četli. Projekt běží celé letní prázdniny a pro každý týden je připravené jedno téma.

Najít můžete ve svém okolí i tzv. PROČTENÉ MÍSTO, které si můžete užít plné knižní inspirace. Mezi PROČTENÝMI MÍSTY najdete knihovny, některá knihkupectví, která nabízí inspiraci k letnímu čtení. Někde dokonce budou probíhat i různé akce, čtení s dětmi, tvoření nebo divadla. Pokud se vám podaří PROČTENÉ MÍSTO nejen najít, ale i navštívit, budeme rádi za sdílení zážitků. 😊

Na stránkách https://mravencichuva.cz/procteneleto můžete získat zdarma PRÁZDNINOVÝ DENÍK ke stažení, kde najdete ke každému tématu tipy na knihy, aktivity, kde si můžete zaznamenat své letní čtenářské zážitky.

Zapojit se můžete také do vyhlášených soutěží, které PROČTENÉ LÉTO provázejí a případně vyhrát i nějakou zajímavou knižní cenu.

Varianta PROČTENÉHO LÉTA nás velmi zaujala a zároveň nás přivedla k myšlence prázdninových čtenářských výzev, které máme pro žák připraveny. Zapojení se do daného projektu je dobrovolné. Podpora čtenářské gramotnosti našich je pro nás velmi důležitá, proto se snažíme podporovat jejich pozitivní vztah ke knize i touto formou.

SPOLUPRÁCE Autobusy Šmejkal a Základní školy Prosperity spočívá v zajištění dopravy na různé akce realizované mimo školu v průběhu celého školního roku. Děkujeme!

SPOLUPRÁCE Novoveské hospody a Základní školy Prosperity spočívá zejména ve využití služeb restaurace při akcích pořádaných školou.